Emotionaalinen vapaus: Ilo

Ilo, tuo ihanan keveä ja vapauttava tunne! Miten sitä saisi omaan elämäänsä lisää?

Käsittele kielteiset tunteet. Joskus meille tapahtuu asioita, jotka jättävät jälkeensä surua, vihaa, häpeää, pettymystä ja epäluottamusta. Tukahdutetut tunteet patoutuvat sisällemme ja estävät muiden tunteiden vapaata virtaa. Siksi on tärkeää, että teemme tunnetyötä. Hakeudumme terapiaan, sallimme itsellemme kehoon ja tunteisiin liittyviä hoitoja ja puramme tunteitamme tavalla, joka on juuri meille sopiva. On turha sanoa, että ”hymyile nyt vähän”, jos oikeasti on tarkoituksenmukaista itkeä ja surra. Itse suosittelen tunteiden käsittelyyn oivallista Rosen-menetelmää. Pääasia on, että sallit itsellesi mitä tahansa hoitomuotoa, menetelmää tai terapiaa, jonka toteat itsellesi toimivaksi.

Kiitollisuus. Kiitollisuuspäiväkirjan pitämisellä on uskomattoman suuret vaikutukset ihmisen hyvinvointiin. Listaa siis joka aamu tai ilta ne aiheet, joista olet kussakin päivässä kiitollinen. Jonkin ajan kuluttua voit alkaa lisätä listaasi asioita, joista olet päivissäsi iloinen.

Aistinautinnot. Hankkiudu kepeiden, iloisten, rentojen ja kivojen asioiden ja energioiden pariin. Nauti luonnosta ja vuodenajoista, hanki kotiisi tuoreita kukkia, syö oikein hyvä leivos. Varaa elämässäsi aikaa nautinnoille, kaikelle kevyelle ja kivalle hömpötykselle. Ihminen tarvitsee elämäänsä iloa ja kepeyttä elääkseen täysipainoisesti!

 

***
Kolahtiko tietty lause? Jaa se Facebookissa tai Twitterissä valitsemalla lause tekstistä – voit antaa tekniikan hoitaa loput. 

Tässä blogissa jaan ajatuksiani ja vinkkejäni hyvinvoivasta työstä ja elämästä joka tiistai.

***

 

Haluatko ilmaisen stressiä helpottavan meditaation?
Tule mukaan listalle.
Haluatko ilmaisen meditaation?
Se rentouttaa kehoa, mieltä ja eheyttää stressiä.
Leave Your Comment

Copyright © 2017 2017. All rights reserved.
Proudly powered by 2017. Theme 2017 made by FitWP.